+ 90 232 472 30 35   info@erkeozelegitim.com.tr

 

         

İŞİTME ENGELİNİ TANIYALIM

Tüm çocuklar bedensel özellikleri ve öğrenme yetenekleri yönlerinden birbirlerinden farklılıklar gösterir. “Özel gereksinimli çocuklar” olarak adlandırılan çocukların kimisinin bedensel özellikleri ya da öğrenme yetenekleri bu çocukların eğitiminde genel eğitimden farklı olarak bireyselleştirilmiş eğitim programlarını uygulamayı gerektirir.


İşitme yetersizliğinin insan yaşamındaki yerini ve önemini kavrayabilirsek, işitme kaybına sahip olanların sorunlarını daha iyi kestirebilir ve bu sorunlara daha gerçekçi çözüm yolları bulabiliriz.


“İşitme engeli ya da kaybı” gözle görülebilen bir engel değildir. Ancak işitme kaybının sonuçları oldukça ciddidir ve genellikle çocuğu toplumdan soyutlar. Toplumun, işitme kaybı olan insanların karşı karşıya olduğu problemlerin çoğunu yeterince değerlendirdiği söylenemez. “İleri derecede işitme kayıplı çoğu kişinin, işiten kişilerle iletişimi güçtür. Sözel dili geliştiremeyen işitme engelli kişiler dış dünya ile iletişimlerinde işaret dili, jest ve mimikler gibi diğer yöntemlerden yararlanırlar.” İşitme engelli kişilerin kullandığı işaret dili, işiten insanların çok azı tarafından anlaşılabildiği için onların iletişimini sınırlar.

Özel eğitim hizmeti gerektiren işitme engellilerin pek çoğunda seslerin algılanmasını kolaylaştıran işitme kalıntısı vardır. “İşitme kalıntısı, işitme duyusunda sesleri analiz edip işitme siniri yoluyla beyindeki işitme merkezine gönderen hasar görmüş ancak canlı kalmış bir alan için kullanılmaktadır. Programın amacı, çocuğa uygun cihaz ile işitme kalıntısından en iyi şekilde yararlanılarak, doğal işitsel – sözel yöntemle çocuğun alıcı ve ifade edici dil becerilerini geliştirmektir.”


KURUMUMUZDAKİ ÇALIŞMALAR

Her çocuğun destek ihtiyacı bir diğerinden farklıdır. Bu farklılık çocuğun “işitme düzeyi, işitme cihazını kullanma süresi, ailesinin yaklaşımı, okula başlayana dek aldığı destek eğitim ve aile eğitiminden “ kaynaklanmaktadır.


Bilindiği gibi işitme kaybı, yeni doğan tarama testlerinde hemen belirlenebilen bir durumdur. İşitme kaybının tanısı konan ve cihazlandırılan öğrenci zaman kaybetmeden kurumumuzda eğitim almaya başlamaktadır. Bu eğitimler “Aile Eğitimi’ni de kapsaması için mutlaka anne, baba, kardeş ya da birincil bakıcı ile sürdürülmektedir.


Bir kişinin işitiyor olması, ne yazık ki duyduklarını anladığı anlamına gelmez. Cihazı ile işiten çocuğun dinleme ve anlama becerilerini de geliştirmesi gerekmektedir.”Çalışmalarımızda ki temel amacı çocuğu dinlemeye teşvik etmektir.” Erken yaşta başlayan işitme eğitimlerimizde çocuğun sesi, belli olaylar ve nesnelerle ilişkilendirmesi amaçlanmaktadır.


Kurumumuzda bu çalışmalar Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü İşitme Engelliler Öğretmenliği Alan Mezunu İşitme Engelliler Öğretmeni koordinatörlüğünde sürdürülmektedir. Bunun önemi şudur:

İşitme engellilerle çalışabilmek için adı üstünde yıllara yayılmış özel bir eğitim almak gerekmektedir. Ancak hizmet içi eğitimlerle herkesin internetten ulaşılabileceği bilgilerle, uygulama olmaksızın günlerle sınırlı bir zaman diliminde meslek elamanları yetiştirilmeye çalışılmaktadır. Bu durum maalesef ülkemize özgüdür.

 

   

 


 
 
 
     
     
     
     
   

                                                                                         Soru Sormak için Tıklayınız ! 

İletişim
   +90 232 472 30 35
  Karacaoğlan Mah.6166 Sok.  No:27 Işıkkent Bornova/İZMİR
   info@erkeozelegitim.com.tr
E-Bülten
Erke Özel Eğitim Rehabilitasyon'dan haberdar olmak için e-malinizi kayededin
Erke Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi. Copyright Tüm Hakları Saklıdır
design by NSGRUP